קפה אחרי התעוררות בבוקר? מדוע כדאי לשקול לשבור את ההרגל

Image

© Orotisrael.co.il

בעולם מהיר שבו קפה טרי שהוכן זה כמעט בכל מקום, אנשים רבים מתחילים את היום שלהם עם כוס מזה נוזל מגרה.

שגרה זו יכולה להיות כמו עבור רבים חיבוק מנחם, מה שמבטיח התעוררות מהירה יותר ואת מנת האנרגיה הדרושה. למרות זאת, עיתוי צריכת הקפה יכול להיות יותר אפקטיבי ממה שאנחנו חושבים.

אנרגיה ללא קפאין: איך הגוף שלנו עובד בבוקר

קורטיזול והתעוררות טבעית

באופן טבעי, כאשר אתה מתעורר, הגוף שלך מייצר הורמון שנקרא קורטיזול. הורמון זה אחראי על הגברת הערנות ורמת האנרגיה. בעצם, הגוף שלך מתחיל את היום עם מכת קפאין טבעית שהוא לא דורש ללא חומרים ממריצים אחרים.

עודף השפעות של קפאין בבוקר

צריכת קפה זה לא מגביר את הערנות בזמנים של רמות קורטיזול גבוהות מכיוון שלגוף כבר יש מספיק ממריצים. בנוסף, בתקופה זו הכנסת קפאין עלולה להוות לחץ מיותר על המוח, מה שעלול להוביל לתוצאות לא נעימות כמו עצבנות, מצבי רוח וחרדה.

סיכונים בשתיית קפה על בטן ריקה

ייצור מוגבר של חומצה הידרוכלורית

שתיית קפה על בטן ריקה זה יכול להגביר את הייצור של חומצה הידרוכלורית, המשמשת לעיכול מזון. עם זאת, ללא מזון בקיבה, חומצה זו עלולה לגרום לנפיחות, צרבת או ריפלוקס חומצי.

לקרוא  פלישת עכביש? הדוחים הטבעיים האלה יגרמו להם לברוח מיד!

השפעה על מערכות עיכול רגישות

אנשים עם מערכת עיכול רגישהלמשל, מי שסובל מתסמונת המעי הרגיז עלול לחוות החמרה בתסמינים כמו כאבי בטן ושלשולים לאחר שתיית קפה בבוקר.

אפקט משתן של קפה

קפה יש ל אפקט משתןמה שאומר שהוא מקדם מתן שתן ויכול לייבש עוד יותר את הגוף, שכבר מיובש באופן טבעי לאחר שנת לילה.

מתי הזמן המושלם לקפה?

זמן מומלץ לשאוב את להיט הקפאין

תזמון מושלם זה מאוחר בבוקר לצרוך קפה, כאשר רמות הקורטיזול יורדות בהדרגה. אז קפאין יכול לספק את האפקט הממריץ הנכון.

קפה לאחר הארוחות

זמן טוב נוסף לצריכת קפה הוא כשעה לאחר הארוחה, במיוחד בשעות אחר הצהריים המוקדמות. מסגרת זמן זו מאפשרת לייעל את ההשפעות הממריצות של קפאין.

הימנעות מקפה בשעות אחר הצהריים המאוחרות

זה חכם עבור דפוס שינה טוב יותר אל תשתה קפה בשעות אחר הצהריים המאוחרות או הערב, כדי למנוע הפרעות שינה. שינה באיכות ירודה מובילה רק לבוקר איטי ולא מגיב.

שיפור טקסי הבוקר שלך

  • שתו כוס מים מיד לאחר ההתעוררות כדי לייבש את הגוף מחדש.
  • המתן לפחות 60-90 דקות לאחר ההתעוררות עד אתה שותה את כוס הקפה הראשונה.
  • כלול בשלך טקס בוקר ארוחת בוקר בריאה לייצוב רמות הסוכר בדם ותמיכה באנרגיה הכוללת.

להבין מתי הזמן הטוב ביותר לקפאין, יאפשר לכם ליהנות מהמשקאות האהובים עליכם ללא תופעות לוואי שליליות. אז בפעם הבאה שתגיעו לקפה של הבוקר, זכרו שקצת סבלנות יכולה להשתלם התחלה מספקת והרמונית יותר ליום.

כתבות אחרונות

עוד משהו שאולי יעניין אותך

שתף זאת :