7 סימנים שאתה מיובש בסתר (שאין להם שום קשר לצמא)

Image

© Orotisrael.co.il

להישאר לחות הוא בסיסי להרגיש טוב ולתפקד במיטבך. הידעתם שגוף האדם מורכב מ-60% מים בממוצע? אנו זקוקים ל-H20 עבור מספר עצום של פונקציות חיוניות: מסילוק רעלים ועד ויסות טמפרטורת הגוף, משימון מפרקים ועד לשיפור בריאות התא, הרקמות והאיברים. ואלה רק חלק מכוחות העל של המים!

במהלך היום הגוף שלנו משתמש ומאבד מים באופן טבעי – אנו מזיעים, משתינים, נושמים – ואיננו יכולים לייצר יותר בעצמנו. לכן עלינו להסתמך על מקורות חיצוניים שימלאו אותו בצורה נכונה.

אם אתה מאבד יותר מים ממה שאתה לוקח, אתה נחשב מיובש. אבל הנה המלכוד: "אם אתה צמא, אתה כבר מיובש בינוני", אומרת ד"ר טמיקה הנרי.

בעוד שצמא הוא הסימן הנפוץ ביותר להתייבשות, ישנן דרכים רבות אחרות, פחות ברורות, לדעת אם חסר לך מים. הנה אתה שבעה אותות התייבשות נפשית ופיזית שעלולה להפתיע אותך.

סימנים נפשיים ופיזיים של התייבשות

01. יש לך ריח רע מהפה

ריח רע מהפה יכול לנבוע מסיבות רבות, כולל התייבשות. לרוק יש תכונות אנטיבקטריאליות וייצורו מצריך מים. כאשר אתה מיובש, אתה עלול לא לייצר מספיק רוק, מה שגורם לריח רע מהפה.

02. אתה מרגיש רעב

אולי אתה פשוט רעב, אבל לפעמים ייסורי רעב הם למעשה סימן לצמא. תשומת לב לגוף שלך יכולה לעזור לך להבחין בין רעב לצמא.

03. יש לך כאב ראש

כאבי ראש הם אחד הסימנים הנפוצים ביותר להתייבשות, אם כי אין הסבר מדויק. כמה מומחים מציעים כי מחסור במים יכול להפעיל לחץ על קרומי המוח, ולגרום לכאב.

לקרוא  גבות מושלמות, המדריך שלך צעד אחר צעד

04. יש לך קושי להתרכז

אם אתה מתקשה להתרכז, אולי הגיע הזמן לשתות קצת מים. אפילו התייבשות קלה עלולה לגרום לבעיות קוגניטיביות.

05. אתה סובל מעצירות

עצירות יכולה להיגרם מגורמים רבים, כולל התייבשות. מים מסייעים לעיכול ושומרים על הכל בתנועה.

06. אתה עצבני

האם אתה מרגיש עצבני או במצב רוח רע? התייבשות יכולה להשפיע על מצב הרוח שלך, ולגרום לעצבנות.

07. העור שלך פחות אלסטי

סימן נוסף להתייבשות הוא חוסר גמישות העור. אם העור שלך לא חוזר מיד למקומו לאחר צביטה, אתה עלול להיות מיובש.

כמה מים כדאי לשתות?

התשובה הקצרה: זה תלוי. גורמים הקובעים את צרכי המים כוללים את גודל הגוף, רמת הפעילות הגופנית, האקלים והתזונה. באופן כללי, הקשיבו לאותות הגוף והקפידו על שתיית מים באופן קבוע לאורך כל היום.

זכור שמשקאות ומזונות רבים, כגון פירות וירקות טריים, תורמים למצב הלחות שלך. לדוגמה, מנוי טוב עשוי לכלול כוס קפה אחת בבוקר, כוס תה אחת בערב, חמש מנות ירקות ושתיים פירות ביום וכוס מים עם כל ארוחה.

כתבות אחרונות

עוד משהו שאולי יעניין אותך

שתף זאת :